17 dec. 2011

December

En månad som ska vara hur mysig som helst!
Jo,på sätt och vis har den varit det.... många ljusa stunder.

Minsta hjärtat sjunger numera i två körer för hon tycker det är så kul att sjunga, vilket i år innebar två luciatåg, och hon skulle prompt vara tomte i det ena och i det andra skulle alla vara tärnor.
Båda "tågen" var lika fina och man blir rörd i ögat av julens alla vackra sånger.

Vi har också återupplivat en liten tradition med att göra julgodis med moster T, tjejerna och jag har i år tillverkat egna julkort, (jisses vilken produktion vissa hade) vi har bakat pepparkakor och lussebullar, varit på julmarknad, handlat julklappar och mitt i allt detta har vi renoverat våra vardagsrum....

ÄNTLIGEN är de klara och inredningen har börjat, sakta men säkert ska allt få sin plats...puh!
Familjen "invigde" med en mysig glöggstund i fredags och som vi njöt!

Våra nya familjemedlemmar var självklart med de också och de har det så bra, busar och leker, gosar och utforskar Livet hos Leckborn

Nu återstår bara lite mer julklappsinköp, bakning av diverse godsaker, en julshow med musikklasserna från Y-byskolan, göra skinkan, jobba några dagar, och sedan...

Välkomnar vi julafton med härligt sällskap av föräldrar och systrar med familjer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar