9 jan. 2012

ÅRET 2011

Januari

Snön ligger sedan två månader tillbaka och det är verkligen vinter!

Isen ligger på havet och folk går över på den mellan Rörtången & Brattön.

Mycket lek i snön och skridskoåkning för barnen.

Hälsar på familjen Westerdahl och längtar tillbaka till Thailand! När åker vi?

Mamma C gör något hon aldrig trodde hon skulle göra...
Åker på en EGEN resa till Egypten och hälsar på familjen Hammar.
En alldeles fantastisk och underbar vecka i goda vänners lag, värme, sol och bad!
Åkte i rättan tid, strax efter jag kom hem så brakade Kairo och Egypten ut i kaos!
Så det var skönt att komma hem till familjen igen, mina underbara!


Februari

Pappa S och Rasmus skogsarbetar, vissa mer nöjda än andra...härligt att jobba i skogen när snön ligger tycker pappan!

Mamma C & Jonna har en mamma/dotterdag i Göteborg, vi slipper luncha på MC Donalds för dottern älskar sallad och vi går på Deli och njuter av lunchen. Riktigt mysig dag!

Rasmus blir klubbmästare i Pingis! Bra jobbat killen!

En hel del handboll spelas, men senare under året visar det sig att alla tre barnen vill sluta med handbollen...oj, då fick vi "lediga" lördagar då ;)

Vi, mammorna och barnen (Carlberg/Leckborn) bowlar.

Tjejerna i familjen är sååå trötta på sina rum, särskilt Jonna så en ansökan till Fixa Rummet görs och vi håller alla tummar, men icke...rummen är och förblir likadana ett tag till....hör tjejernas suck!

Mamma C är med goda tjejkompisar på afterwork på Malt och Humle

Fina tant P fyller 30 år och vi ( tant S och tant C) tar med henne till favvostället Manâna, fler besök lär det bli...


Mars

Jonna fyller 10 år och vi sjunger första gången för henne i bilen på väg till Stöten/Sälen.
Samma eftermiddag kommer mormor/morfar och moster Therese/Per upp också.
Överraskade blir vi då delar av familjen Carlberg helt plötsligt vill ta en fika, Vá?? vi är ju i fjällen....Jaha, de också!!! Busigt av dem att inte säga att de också kommit hit men väldigt roligt!!!
På kvällen firar vi Jonna med medhavd Smörgåstårta (Jonnas favoritmat)

Vi har en härlig vecka i fjällen med snö, sol och annat väder...

Jonna får sin önskade Onepiece i födelsedagspresent...lycka!

Jonna har pyjamasparty med klasskompisarna.

Jonna börjar åka buss tillsammans med Nora till fotbollsträningen i Ytterby, spännande!

Rasmus & Jonna´s lag är med i Ytterbycup, båda lagen vinner!
Jonna är målvakt i finalen och räddar sista bollen på straffar, en riktig rysare alltså.
Rasmus lag spelar i fallande snö och tar en härlig seger!

Rasmus får intagningsbesked till Ytterbyskolan och han kommer in i musikklass! Mamma C blir kanske mer lycklig än sin son men vad gör det....hon är ju som hon är :)




April

Isabella fyller år och vi får en 8-åring i familjen. Grattis Bellabus!

Snön smälter, våren nalkas...men det är kallt!

Det spelas mycket fotboll i tre olika lag, alla barnen älskar fotboll, say no more!

Påsken blir en långledig helg, vi vårröjer i trädgården, fixar med båten, fikar utomhus och gör besök i Hönshuset där Möt Påsken på landet för första gången slagit upp dörrarna!

Mamman är med och arrangerar en vårfest på jobbet där vi överraskar eleverna med ett nummer av Popular (Eric Saade)!
Koreograf tant P gör ett strålande jobb och autografjägarna är på språng...Melodifestivalen har fått en ny dimension i vårt liv :) What´s next?

Mamma C tar med tjejerna och kompisen Nora till Rörtången för årets första krabbfiske.

En kollega till mamma C ska gifta sig och vi gör en liten möhippa, en middag på Havshotellet
Marstrand.

En liten liten värmebölja kommer och vi, 4:a femtedelar av familjen tar årets första dopp, Rasmus tycker dock att han är klok som avstår bad i denna månad


Maj

Vi sjösätter båten och drömmer om en härlig sommar!

Vi får en tonåring i familjen, Grattis Rasmus på 13-årsdagen!
En klassfest för att fira detta blir en härlig kväll med några timmars FF ;)

Pappa S följer med Rasmus och hans klass till Danmark på klassresa i dagarna tre.
Skallerup Klit
blev en succé!

Isabella har kalas med sin klasskompis.

Rasmus och Isabella har släktkalas, vi sitter ute, men det är lite blåsigt i solen.

Isabella åker på läger till Sparreviken, sover borta en natt och vi blir sååå stolta över bedriften!

Jonna´s klass spelar vårcupen.

Fina Elvira konfirmeras, vi får vara med och det är lite lätt dramatiskt i kyrkan, några av konfirmanderna svimmar...jisses, vilken tillställning, härligt firande hos Elvira efteråt med god mat och trevligt sällskap.

Tre "trallande" tallar i vår trädgård har gjort sitt! Borta är alla barr FÖR ALLTID! hoppas jag!

Mamma C besöker Manâna för andra gången i år med sina goa kollegor Tant S och Tant P

Rasmus praoar ett par dagar på mammans jobb
(fast mamman har tagit ledigt och har med varm hand lämnat över sonen till Tant P)

Mamma C och Pappa S tar med sig grannarna Christina & Lars till HavshotelletMarstrand en kväll och besöket är lyckat med god mat!

Vi reser ställning på södergaveln och målar om den väggen, snabbt och sedan bort med ställningen igen...mamman drömmer om en altan där med får nog fortsätta drömma ;)



Juni

Vi börjar denna vackra sommarmånad med att dra ut med båten över hela Kristi Himmelfärdshelgen med mammas kusin A-G med familj. Även kusin C med familj dök upp under helgen.

Från Stigfjorden ringde vi till fina farmor/gamlafarmor som den 2:e fyllde 89 år och firade med härliga människor...hon undrade var jag höll hus och varför inte vi var där, men på hennes alldeles egna skämtsamma sätt!

Isabella får åka till moster Therese och rida på hennes Sarina!

11 Juni fyller världens finaste lillasyster Therese 30 år och firas hemma hos mamma och pappa med öppet hus!

Samma dag ska mamma C och pappa S på bröllop, så vi lämnar 30åringen och barnen för att vara med och se när barnens kusin Marina gifter sig med sin Johan ute vid Rörtångens klippor i strålande solsken!
Vackert, ja alldeles bedårande!
Festen hålls sedan på samma ställe där vi själva höll bröllopsfest för 14 årsedan den 14:e i denna månad.

Rasmus slutar på Hålta skola och vi alla går på sommarlov (eller ja, inte pappan då...)

Jonna är en vecka på fotbollsskola på Yttern, hon är lycklig den tösen, vad är bättre än fotboll liksom :)

Sverker är ju ledare för Isabellas fotbollslag i Hålta IK så nu åker vi på ledarresa till Bohus Malmön, en rolig kväll där även mamma C fick följa med.

Midsommarafton firar vi först på Lid i Romelanda, där båda tjejerna uppträdde på scen med mormor och morfar....De stolta föräldrarna satt i publiken.
Sedan åkte vi vidare till familjen Hedén där vi också mötte upp familjen Haraldsson/Allansson, en rolig midsommarafton med god mat, underhållande lekar, härligt sällskap och övernattning i husvagn! Kanon helt enkelt!

Denna månaden slutar på ett ledsamt sätt, fina fina älskade farmor och gamlafarmor lämnar jordelivet till ett bättre liv någon annanstans.
Farmor, du finaste människa jag känt, så omtänksam om alla, saknar Dig men lever nu på alla vackra minnen jag delar med dig.../Din Lotta


Juli

Vi börjar med att campa tillsammans med underbara familjen Hammar i Vadstena. Vi bor vid stranden på Vätterviksbadet och avslutar underbara dagar med ett besök i Motala.
Polkagrisinköp i Gränna blir det på både dit och hemvägen...

Vi solar och badar en del på Rörtången, härligt med sommarlov!

Mamma C och bästa vännen Annelie tar en härlig promenad runt Marstrandsön, men varför glömde vi badkläderna? Gofika från Berghs fick vi med oss i alla fall.

18:e i denna månad föds barnens första kusinbarn, Välkommen Agnes!

Båtsemester med Carlbergs & Haraldsson/Allansson...vi besökte:
Tjörnekalv * "Myggeviken" * Handelsman Flink (Här träffade vi familjen Berggren och Michaels) * Tjällsö (Här hittade vi Håkan och Helmy) * Lysekil * Lilla Kornö * Kungshamn * Hållö * Gullholmen (Pilgrimmen) * Sandholmarna * Dyrön * Risön
Många tyckte att sommaren var halvbra, vi som var i kustbandet under två veckor var jättenöjda!!!


Augusti

I strålande sol och härlig värme begraver vi vår underbara, fina och saknade farmor/gamlafarmor i tron om att hon nu har det gott och lever i en bättre värld.

Pappa S fyller år och vi vaknar upp till en molnig och regnig dag på Söholmen som vi lämnar på eftermiddagen. Årets varmaste dopp avklaras innan...

Ett Lisebergsbesök görs för barnen Leckborn & Carlberg med mammor som assisterande väsk- och packningshållare...Isabella tar hem två stjärnvinster! lyckan är total!
Jonna åker Balder....och annat kul!

Vi firar en härlig nybliven 40-åring den 10/8 :)

Pappa S, Jonna & Rasmus åker till Färgelanda Cup där Rasmus lag ska spela...De gick till final men där föll de...
Campinglivet gillades av pappan m dotter...:)
Även mamma C & Isabella tog en tur till Färgelanda.

Isabella, mamma C & Morfar prövar lyckan med makrillsfiske...en liten stackare får vi upp.

Ytterby cup spelas av både Jonnas och Rasmus lag, blev ingen repris från Mars men vi får hoppas de hade kul ändå...

Mamma C börjar jobba heltid efter 14 år, omställning...jovars...

Pappa S seglar Tjörn Runt och det blåser ordentligt, "Du kan vara glad att du inte var med" sa han till mamma C när han kom hem, hm undra varför...

Rasmus börjar 7:an och det är i musikklass på Ytterbyskolan han ska gå.

Årets kräftskiva blir på Nordön med goa vänner, Isabella skaffar sig en brevkompis från England.



September

Pappa S & Mamma C har en barnfri helg med båten, seglar till Marstrand, äter gott på restaurang och tar en härlig promenad runt ön, med ett av-svalkande dopp och god picknick.

Isabella går på bio (Smurfarna) med kompisen Emrik.

Tant C och Tant S hälsar på fina kollegan Tant P som i rasande fart på Preem´s parkering i Ytterby födde en ljuvlig liten gosse månaden innan...Storebror V var åskådare när pappan hjälpte lillebror E till världen i baksätet av bilen....vilka coola äventyrare man har till vänner ;)

Mamma C gör slag i saken och kör SJÄLV båten från bryggan till mastkranen....Jo, löjligt kanske men visst kände hon lite stolthet :) Någon gång måste ju bli den första...

Moster Therese och Per flyttar ihop.

Mamma C blir inkallad till lillasyster en helt vanlig onsdagskväll, "Du måste komma"! Klart man åkte:
Den brådskande nyheten var: DU SKA BLI MOSTER!!! Ja en och annan tår kom....som väntat ;)


Oktober

Pappa S & Mamma C inleder månaden med ett besök i Varberg med goa vänner. Vi bor på Gästis och ser föreställningen Teaterkungen m Stefan AnderssonVarbergs fästning. Mycket Bra!

Rasmus och hans klass bjuder på en härlig 50-talskonsert.

Barnens kusin Sara fyller 30 och vi går på ett väldigt trevligt kalas hemma hos henne och hennes familj i Mjölkeröd, Tack!

Årets sjukaste månad i familjen Leckborn....

Tjejerna i familjen går på Spökvandring i Hålta...

Vi börjar vår renovering av vardagsrummen, dra av tapet, slipa, spackla, laga tak, slipa golv och MÅLA...trodde aldrig det skulle bli klart, men det blev det!

Vi tar med tjejerna till Hem & Villamässan för att överraska med att få träffa Isabell från Fixa Rummet...men tyvärr hade SVT stoppat hennes medverkan där...så vi tog en räkmacka på Heaven 23 istället...alltid något ;)

November

Mycket sjukdom har präglat denna höst, så även i november månad...Isabella svimmar för första gången i sitt liv...av feber troligtvis.

Rasmus och tre kompisar tar förarintyg för båt under novemberlovet...plugg, plugg, plugg.

Mamma C går på föreläsning av Katerina Janouch och lär sig allt om tonåringar...Eller???

Möt Julen på landet slår upp portarna och vi bjuds in på VIP-kväll, sedan blir det några besök i denna varma underbara butik i grannens hönshus.

Pappa S & Mamma C går på Manâna och äter god Tapas med NYFÖRLOVADE Therese & Per
(vilken rolig överraskning!)

Isabella är på ett par Spökfester med diverse utstyrsel...



December


Kattungarna Sotis & Tippis flyttar hem till oss.

Vardagsrummen blir äntligen färdiga och vi "flyttar in"

Mormor och morfar kommer hem från Kanarieöarna och vi firar mormor som fyllt pensionär.

Pappa S tar det stora julbadet med sina gamla chalmersvänner och de har en härlig kväll.

Vi har julgodismys med moster Therese, vi bakar vörtbröd, lussebullar och annat gott.

Isabella
sjunger i två körer så nu är det uppträdanden på hög nivå...

Rasmus avslutar terminen med julkonsert på Mimersteatern och på skolavslutningen blir det Vinterstart med Mange Makers på Idrottshallen.

Jonna klipper av sitt långa hår.

Pappa S är på julbord och bowling med goda vänner på Star Bowling.

Isabella fixar familjens julgran med farbror Roland och Kevin :)

Julafton firas hemma hos oss med föräldrar och systrar med familjer, om någon tidigare trott på jultomten så tog nog tre galna djur död på den tron, galet och mycket uppskattat!

Mamma C och bästa vännen Anneliehar en heldag i Alingsås, supermys!

Året avslutas med en trevlig nyårsafton med goda vänner hos familjen Stocks.

Lyckliga jag som lever ihop med den bästa av familjer!
Älskar Er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar