
På vintern 2008 kom Sverker hem en dag från jobbet och berättade att han pratat med Micke om att åka till Thailand ett tag..."vad tror du om det?" blev frågan sedan...Ja, jo...det låter ju härligt...men när? Om ungefär ett år, svarade mannen då....
VA???? Så snart???
Från den dagen planerades det hur mycket som helst kan man säga, tills vi den 10/1 2009 lämnade ett kallt och grått Sverige tillsammans med familjen Westerdahl.
Då visste vi att vi skulle återkomma den 14/6 och det skulle vara sommar hemma i svedala.
Idag känns det avlägset, men ändå overkligt på något sätt, tänk att vi gjorde det och att det redan ligger bakom oss....tyvärr inte framför...
Vi fick fem underbara, roliga, upplevelserika och alldeles fantastiska månader på Koh Lanta, men också stundtals fruktansvärda dagar med oro över jobbiga saker, men de skriver jag inte mer om här...
Vi besökte ljuvliga platser så som:
Bangkok, Hua Hin, Koh Samui, Koh Rok, Koh Kradan, Phuket, Krabi, Ao Nang, Koh Poda, Railey Beach, Koh Ngai, Koh Samet
och vi bodde 4 månader på underbara (där barnen gick i Lilla svenska skolan)
Koh Lanta!
Vi lärde också känna massor av trevliga människor, ingen nämnd - ingen glömd!!!
I detta höstrusk, som kan vara ganska mysigt när man tänder ljus och stannar inomhus fick jag idag en sådan otrolig
längtan tillbaka...
Har tittat på foton i flera timmar idag då lillan varit sjuk, och insåg att
tyvärr, detta ligger bakom oss i livet och just nu inte framför oss, men jag tror att om vi fick möjlighet att göra om det (beror på så mycket) så skulle vi nog alla i familjen vilja!
Annars kan man ju leva på minnena sägs det....fast då undrar jag:
Kan man få nog av så underbara minnen???
Och till Er som funderat på att ta en "Thaimout" och tvekar...Gör inte det!!!



Hehe.. det var härliga månader
SvaraRadera/Micke
Eller hur Micke!!!
SvaraRaderaÅh, vad jag längtar ner igen. Men.... i januari åker vi tillbaka.
SvaraRaderaKram Agneta
Ska Du tillbaka och jobba igen Agneta eller bara bo och njuta????
SvaraRadera