
Många härliga skratt, många matnyttiga tips och framförallt en underhållande föreläsning gav hon oss igår kväll på biografen Trappan i Kungälv
Katerina Janouch
Man känner igen en del, men fick också en hel del råd och annat då man faktiskt bara har tagit första klivet in i perioden som tonårsförälder.
Ojojoj vad mycket man ska vara med om och som man idag inte har en aning om hur det kommer se ut.
Men det gäller att finnas där för sina barn, stötta, sätta gränser, vara konsekvent och öppenheten/ärligheten mellan oss känns så oerhört viktig!
Vi får väl se hur det blir....
En härlig kväll avslutade i alla fall gårdagen som också innehöll en lite väl dramatisk händelse i min smak.
Mitt lilla hjärta svimmade i köket när vi stod och skar frukt till fruktsalladen vi skulle äta på förmiddagen, bara segna ner från stolen hon stod på med öppna ögon så jag först inte visste om hon skojade eller inte. Jag hann fånga upp henne, bli lite lätt hysterisk mamma som ruskade om min lilla tös som efter några få sekunder satte sig upp, tittade på mig och frågade vad jag höll på med. När jag frågade om hon skojade med mig svarade hon, NÄ och nu mår jag illa....
Gahhhh, fort fram med en påse och ....splash...jag hann, få fram påsen alltså.
Sedan var hon på benen igen, ville inte ha någon fruktsallad men ville mycket gärna ha sin mamma bredvid sig i soffan, på toaletten, i trappan, ja vi blev liksom ett, i symbios under resten av dagen till oron släppte efter hand...
Mitt lilla hjärta har en förmåga att tycka mer synd om mig än sig själv när det händer henne saker, sådan har hon alltid varit!
Jag tror nog att hon svimmade på grund av feber, men ....ja vi får tro att det var en engångsföreteelse.
Nu ska vi spela SKIP BO och ikväll ska jag på VIP-KVÄLL i hönshuset där
Christina slår upp dörrarna till
Möt julen på landet
... som jag längtat...
Må så gott!



Inga kommentarer:
Skicka en kommentar