För hur charmigt är det inte med en katt som sitter i ett fönster och tittar ut?
Ändå är det rätt lustigt att så fort jag dyker upp i samma rum så hoppar de snabbt ner på golvet, åtminstone honan ;)
Vår lille hane sitter gärna kvar och suktar efter de som flyger på utsidan.
Jag jagar vidare och vill inte att de ska vara i fönsterna, men hur lätt är det att vara konsekvent när dessa små charmtroll är så fina sittande på fönsterbrädan.
Sen kan man ju undra vad de gör när ingen av oss är hemma...?
Hittills har de inte heller rivit ner något...men när den dagen kommer....ja, hur ska jag göra då?
För det går väl inte att "lära gamla hundar att sitta"?
Samma gäller väl med katter antar jag.
:)
Men en sak är säker, det är svårt att vara konsekvent!



Inga kommentarer:
Skicka en kommentar