
Då lämnade vi även Resö, för andra gången och tog oss vidare ner till Sannesfjorden, mycket vackert!
Efter ett par tilläggningar samma dag hamnade vi tillslut ganska bra. Vi fick ju på så vis "se" två öar...ja Ni som var med förstår...
Bosse och Gunilla kom från Norge på eftermiddagen till vår "första" ö men sen bestämde Gunilla att vi skulle flytta på oss, vilket var mycket klokt med tanke på vindriktningen. Tack till henne!
Barnen var glada över att få komma till en strand, iaf våra tjejer som gladeligen busade och hade hur kul som helst i vattnet.
Två dagar la vi här i Sannesfjorden, mycket sol och läsning blev det för vissa (mig) och Sverker och de andra papporna, samt ett antal barn körde gummibåt både till Havstenssund och Sannes. Tack för de goda räkorna som Ni köpte till oss på vägen så vi kunde ha skaldjurkväll på berget!
Jonna och Isabella de badar och kör gummibåt hur mycket som helst och de älskar detta. Rasmus är inte lika förtjust i att bada, men gör det och är med de andra killarna i sällskapet.
Skönt när alla får göra i stort sett vad de vill...och det är väl tur att skärmtiden begränsas, framförallt när man inte har tillgång till ström...
Vi lämnade vackra Sannesfjorden för två dagar sedan och tog oss över Tjurpannan och för er som känner mig, så vet Ni att jag hatar när det går för mycket sjö på vårt kära Skagerack, men jag bet ihop och styrde hela vägen in mot öarna utanför Grebbestad... får jag tillägga att jag igår hade träningsvärk i vänster sida av både ben och armar!!! Men jag gjorde det!!!
Nu har vi spenderat två dagar i Tanumstrand, är väl inte precis det mest fantastiska stället utmed kusten men barnen har fått spela minigolf, badat både i havet och inne på hotellet här, det sistnämnda var höjdpunkten och det har tjatats en hel del om detta. Så nu är de lyckliga!
Vi har åter varit i Sportshoppen, tog en fika hos Åkerbloms igår på dan borta i Grebbestad, fyllde på matförrådet, promenerade i regnet, spelade kort med barnen och tappert försöker man hålla saker och ting torrt i detta nedrans regn!
Allansson/Haraldsson tog ett bra (inte för oss då men för sig själva) beslut om att ta sig hemåt några dagar då det skulle bli skitväder, lite avundsjuk blir man ibland på de som har motorbåt.... Men Ni är saknade och vi tackar för underbara dagar ihop med Er...och hoppas på fler!
Familjen Byberg som övrig tid på året bor i Qatar sedan tre år har vi träffat här i Tanumstrand och barnen har lekt och badat i badhuset tillsammans. Och lite vuxen-samkväm hade vi också i deras båt i förrgår kväll. Trevligt!
Planen för dagen är/var att ta oss ner i Fjällbacka skärgård innan det ska börja blåsa för mycket. Vi vill till naturhamn och inte vilken som helst, barnen vill till ett ställe som heter Hästvam och vi får väl bara hålla tummarna om att det finns plats där, kojorna väntar hoppas vi också...för de fanns kvar såg vi på bild när Alfred och Nora stannade till på sin hemfärd för att kolla läget!
Men i skrivande stund öser regnet ner och prognosen ändras hela tiden så vi får ta ett beslut om en stund då familjen vaknat...och grannbåten!
Båtråd, så får det bli!
Så har vi det, hoppas Ni har det bra!
KRAM!



hej Charlotte!
SvaraRaderaNu har jag hittat bloggen. Äntligen ett nät i Strömstad!
Härliga bilder! Och tack för de fina orden!
Hoppas ni har det bra på Hästvam och inte blåser bort! Jättekram och hälsa alla de andra
Kram Gunilla
Hej vännen!
SvaraRaderaUsch vad trist med allt regn, förstår att det inte är så lätt att hålla allt torrt i båten, hoppas ni har det bättre nu. Vad mysigt det låter med alla mysiga dater, middagar, bad etc. Vi är precis hemkomna från kusinträffen i Örebro, temat där var oxå regn.. :( Trist men ingenting att gör åt, vi hade det skoj iaf, kramis!!
Ser ut som vi avslutar våra dagar med sol iaf....funderar på att vara hemma tills på onsdag....kram
SvaraRadera