
Vi fick några goa timmar ihop med mormor och morfar som hälsade på oss i Grebbestad, fika i sittbrunnen, leverans av diverse godsaker, tidningar och annat smått och gott.
Sedan kastade vi loss tillsammans med Allansson/Haraldsson, vi bytte ett par barn innan så Jonna åkte med Nora och Alfred med Rasmus. Det gungade lite förbi Väckers fyr och när alla stora motorbåtar gick förbi så killarna fram i fören tjöt då de skvättes ner!
Vi letade upp en naturhamn ovanför Havstenssund och då hade vi redan kollat ut en ö som heter Getholmen och där hamnade vi. Vi som tidigare aldrig varit längre än Ulsholmen ovanför Grebbestad tyckte det var mycket trevligt att få se något nytt. Och det känns som vi kan lägga ett antal dagar i denna trevliga övärld.Vi badade på Getholmen, det kördes gummibåt och vi hade en go kväll uppe på berget med grill och trevligt sällskap!!
Imorse kastade vi loss innan frukost för sjörapporten hade lovat mycket vind, och vi tog oss in till Resö, en liten hamn men så många platser fanns det inte...Vi fixade det tillslut och sedan blev det promenad på ön, till ett badställe så barnen fick bada.
Ikväll har vi suttit på Snikens Kulle och lyssnat på allsång hos Dan Lexö som driver Hamnmagasinet här på Resö. Mamma, det hade du fixat bättre, allsången alltså :)
Vi har det bra, hoppas Ni andra också har det!
Kram!



Åhhhh vad ni ser ut att ha det bra!! Kram och fortsätt att njut!
SvaraRadera/Kram