Den här helgen hade vi planerat att gå till havs och så blev det. Visst, vi funderade på hur kallt det skulle bli men med varma kläder så skulle vi nog stå ut.Vi gick på fredag eftermiddag med vinden "rakt i näsan" och dessutom kom regnet på vägen ut till Åstol...vilken start.
Men väl i hamn dukade vi upp räkor och vitt vin/cider under sittbrunnskapellet och ganska snart slutade det smattra och regnet avtog. Efter god mat blev det landskamp Sverige-Ungern via nätet i båten och de mest fotbollstokiga i familjen var såå nöjda. Själv somnade jag innan 21...med en bok i handen.
Vi värmde oss med kupévärmare och sov gott under våra täcken och vaknade till en UNDERBAR SOLIG morgon!!!
Efter frukost gick vi till badet och HELA familjen tog ett dopp i 15 gradigt vatten.
Helt fantastiskt!!!

Sedan styrde vi kosan mot Marstrand och det var det fler än vi som tänkt, oj vad mycket båtar... Men vi fick en bra plats, slappade i sittbrunnen i solen, barnen fick leka på lekplatsen, vi åt glass och avslutade kvällen med en härlig tacos.
Söndagen bjöd även den på strålande solsken, vi tog oss till badplatsen...utan att bada och vid 11.30 kom vår snälla farmor och hämtade våra tre barn hem till sig. Rasmus skulle på kalas med klassen och tjejerna följde med farmor hem.
Sverker och jag hade packat matsäck och köpte sedan fikabröd på Berghs...(mmm) och promenerade runt Marstrandsön denna fantastiska dag!!!
Detta var nog sista helgen med Elenore och vi tackar för en härlig sommar!!!



Underbara bilder!! Verkar som ni hade en härlig avslutning på denna båtsäsong =) Kram!
SvaraRaderaVilken fantastisk helg ni verkar ha haft, en sådan man tar fram när snålblåst och regn kryper en in under skinnet, kram Veronica
SvaraRadera