
På midsommaraftons morgon var det bara för mamman att sätta igång med projekt: midsommarkransar. Det blev en, för stor tjej ångrade sig, tyckte den blev för stor och ville bara ha de sedvanliga buketterna vid flätorna. De tog ju inte lika lång tid heller så det gick ju bra. Många blommor gick det åt däremot, men förutom blåklinten så fanns det mycket att ta av vid vägkanterna.
Dagen firade vi på olika håll, Rasmus var med kompisarna på Hålta IK:s firande, medan vi andra i familjen åkte till Lid i Romelanda.

På Lid var också mormor och morfar (bla var det de som höll i det firandet), och Jonna och Isabella fick uppträda med några visor som de sjöng.
Lite pirrigt var det, men de gjorde det och var faktiskt glada efteråt att de vågade!
De blev glatt överraskade att moster Therese och Per också kom dit!
Sedan fortsatte vi firandet hemma hos familjen Hedén på Gullbringa tillsammans med familjen Haraldsson/Allansson, de bilderna behåller vi för oss själva ;)
Vi hade en mycket trevlig och rolig kväll...som blev sena natten...och därefter en lååångfrukost i solskenet på midsommardagen.
TACK!
Hem, packade om och åkte till båten, bytte brygga och träffade en massa goa människor, lite mer partajande och dagen efter mys i solen igen.
Helgen avslutades med kalas på olika håll och sedan åkte Sverker och jag till min lilla farmor som inte mår bra alls, så en helg i dur och moll är nu till ända.



Inga kommentarer:
Skicka en kommentar