4 dec. 2010

Julbak...igen





Denna strålande vackra vinterdag har vi haft det årliga julbaket i vår bakstuga.


Tidigt på morgonen gick Sverker upp för att elda i den öppna ugnen och sedan avlöste "bakerskorna" varann.
Här har bakats hårt knäcke-tunnbröd, tunnbröd och inte minst vörtbröd.
Rasmus
och Isabella älskar att vara med och baka och de har varit med nästan hela dagen. Vilken underbar hjälp de är att ha med!!!

Och gott blev det, har vi hört från de som hälsat på under dagen och fått med sig en och annan kaka bröd ;)
Jo, vi har själva smakat också men nu ligger det mesta i frysen.

Behöver jag säga att vi älskar vår bakstuga och ugn...

1 kommentar:

  1. ......behöver jag säga att jag saknade att vara med......men i år räckte tiden inte till
    :( Kram från en av de bagerskor som brukar vara med = Annelie

    SvaraRadera