17 okt. 2010

Blåkulla!


Idag, äntligen, efter några års "tjatande" så fick min man sin vilja igenom. Hur svårt kan det vara liksom? Men det har aldrig stämt på något sätt men idag gav vi med oss.
Vilken tur att vi lyssnar på Dig Sverker ibland ;)

Vi packade matsäcken, fick med oss Jonnas goa kompis Nora, pumpade upp gummibåten (gjorde Sverker) och gav oss av mot Brattön på förmiddagen. Sedan började vi vår promenad uppför Blåkulla!!! Jo, det gick uppför men till vår förtjusning så hörde vi inte en enda gång: "E vi framme snart?" från något av barnen...

Väl uppe, 131 m.ö. havet så njöt vi alla av utsikten, naturen och den goda matsäcken som vi hade med oss. Vi passade på att ringa till farmor och farfar som gick ut på altanen och vinkade till oss också...

När barnen lekt en stund på toppen så började vi klättra neråt igen och glada och nöjda steg vi återigen iland vid Rörtångens brygga.

Helgen avslutades med säsongens sista fotbollsmatch för Rasmus och hans kompisar. De vann med 2-1 mot Kareby.


Om helgen varit bra???
JAAAAAAAAA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar