26 aug. 2010

Barnen har börjat skolan


Sommarlovet är slut och i måndags den 23:e augusti var det dags för upprop i Kungälvs kommuns skolor.
Då jag själv har upprop varje år med mina förskoleklassbarn kan jag inte närvara på mina egna barns upprop. Så det har hamnat på pappans lott i vår familj. Sen har vi ju mormor som också gärna ställer upp och vill vara med! Tack mamma!

Från och med i år så går alla våra tre barn i skolan.
Isabella började 1:a klass i måndags och har blivit stora tjejen nu!
Jonna började 3:an och Rasmus 6:an.
Rasmus räknade snabbt ut att det också är sista året som han och småsystrarna går på samma skola...(hjälp, han börjar högstadiet nästa år)

Första skolveckan är avklarad för mig då jag i år fortsätter vara ledig på fredagar, den har varit bra men lite väl "höstig" i min smak, eftermiddagen idag bjöd ju dessbättre på lite värme och sol och det gillar vi!!!

ikväll ska jag ut med tjejkompisarna på "Hatten" och det ska bli riktigt roligt!!!

Kram alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar