
Att baka tunnbröd är en rolig tradition att föra vidare, Sverker och jag gör så gott vi kan för att "klara oss själva" med baket men är glada att vi har våra mammor som stöttar och hjälper oss.
Denna gång startade Sverker tidigt på morgonen tillsammans med sin mamma och Rasmus. De bakade det hårda brödet och innan de var klara hade jag satt degen till tunnbrödet.
Alldeles själv, vilket var mycket nervöst!!
Om degen jäste? Ja, jo inte så lite heller, den var inte helt enkel att kavla ut heller men efter några kakor så fick vi rätsida på det hela...ojojoj! Så vi bakade ca: 80 kakor innan degen tog slut.
Lagom till vi var klara så kom min kära mamma med sin deg och vi "slängde ihop" dryga 30 kakor till. Sen var i alla fall jag nöjd...men svärmor kom tillbaka på eftermiddagen och bakade vidare.
Vi har tre barn men bara två som älskar att baka, Rasmus var med från start tidigt imorse och hjälpte till resten av dagen. Isabella kan också detta och tycker det är superkul! Jonna, hon hjälper till på sitt sätt...att äta det goda brödet när det är klart :)
Detta bak gjorde vi igår... och har njutit av underbart goda tunnbrödsmackor på väg till Ullared idag!



Inga kommentarer:
Skicka en kommentar