14 aug. 2010

Färgelanda cup

dsc_0086.jpg
Tjejerna och jag körde mot Färgelanda imorse och morfar Rolf följde med.
Rasmus & Sverker åkte upp redan igår och killarna i Hålta´s P99 spelade sin första match redan på eftermiddagen. Vinst med 7-1 och fredagskvällen var räddad.
Idag var det två matcher, som var mycket spännande men slutade med två vinster, 1-0 och 2-1.

Det var några timmar mellan matcherna och då åkte vi till Ragneruds camping där pappa Sverker hade lyckats ställa upp sitt tält ca: en ½ meter från vattnet. I strålande solsken badade vi, fikade och killarna i laget kom för att grilla korv och bada. Riktigt mysigt!!!

När vi skulle köra hemåt igen hade Jonna bestämt sig för att stanna och sova över hos pappa i tältet, Rasmus sover med laget i en skola och det har fungerat jättebra och mamman är så stolt över sin son!!!

Då killarna gått vidare till A-final så kan jag ju inte låta bli att åka upp imorn så, så får det bli!

Ps. jag blev visst fotad idag, står i rosa topp och vita byxor och har ingen aning om vem fotografen är...men fotot var med på Färgelandas hemsida :) Ds.

1 kommentar: